07.07.2016 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
W związku z realizacją projektu pt „ Rozbudowa Centrum Badawczo-Rozwojowego” w firmie Hirsch-Pol Sp. z o.o. w ramach Działania 2.1 Wsparcie inwestycji w infrastrukturę B+R przedsiębiorstw Programu Operacyjnego Inteligentny rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
- Dane Zamawiającego:
HIRSCH-POL Sp.z o.o.
Myślęcinek, ul. Krucza 30
86-031 Osielsko
NIP 5542518523
Tryb udzielania zamówienia:
Konkurs ofert
Kod CPV:
45214610-9
Nazwa kodu CPV:
Roboty budowlane w zakresie budynków laboratoryjnych
Data ogłoszenia zapytania ofertowego
07.07.2016 r.
Termin składania ofert:
Oferty można składać do dnia 22.07.2016r do godz.14:00.
Liczy się data i godzina wpłynięcia oferty do zamawiającego.
- Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót oraz wszystkich niezbędnych prac branżowych związanych z wykonaniem zadania polegającego na budowie budynku laboratoryjno – badawczego przy ul. Kruczej 30 w Myślęcinku zgodnie z zakresem robót określonych w dokumentacji projektowej, którą oferenci mogą otrzymać sekretariacie Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. W skład zamówienia wchodzą: roboty przygotowawcze i organizacyjne, elementy konstrukcyjne, budowa fundamentów, ściany, stropy, dach, stolarka okienna i drzwiowa, roboty wykończeniowe posadzki, sciany, sufity, instalacje elektryczne, odgromowe, sanitarne, wentylacji-klimatyzacji, centralnego ogrzewania, elewacje, zagospodarowanie terenu, prace remontowe oraz sporządzenie dokumentacji powykonawczej i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej wraz z przedstawicielem Zamawiającego.
Roboty budowlane odbywać się będą na terenie czynnego zakładu Produkcyjnego. Należy zachować szczególną czujność podczas prowadzonych prac, odpowiednio zabezpieczyć miejsca niebezpieczne, zwracać szczególną uwagę na czystość w trakcie prac i po ich zakończeniu. Prace mogą być prowadzone w godzinach od 7.00 do 21.00. Po godzinie 18.00 zabrania się prowadzania prac głośnych.
Zamawiający zgadza się na zastosowanie innych urządzeń i materiałów niż przyjęte w Projekcie Budowlanym i Specyfikacji Technicznej pod warunkiem zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych tj. o parametrach nie gorszych niż przyjęte w wymienionej dokumentacji.
Wszystkie materiały budowlane (kolory farb, oklein drzwiowych, rodzaju paneli, płytek podłogowych i ściennych, i inne), które zostaną zamontowane należy uzgodnić z Zamawiającym.
- Harmonogram realizacji przedmiotu oferty.
Rozpoczęcie budowy:
Do 2 dni od daty przekazania placu budowy, nie później niż 01.09.2016
Zakończenie budowy:
Wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie do 30.04.2017
- Opis wymagań:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Oferent, który posiada uprawnienia do występowania w obrocie prawnym oraz uprawnienia niezbędne do wykonywania uprawnionych prac lub czynności zgodnie z wymaganiami ustawowymi.
- a) Wykonawca będzie dysponować min. 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia bez ograniczeń oraz staż pracy na stanowisku kierownika nie mniejszy niż 5 lat.
- b) Wykonawca będzie dysponować min. 1 osobą posiadająca uprawnienia do wykonywania prac z zakresu instalacji elektrycznych odpowiednie do zakresu planowanych robót bez ograniczeń oraz staż pracy na stanowisku nie mniejszy niż 5 lat.
- c) Wszystkie osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
- d) Wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia
- e) Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę równą wartości oferty.
- f) Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w postaci wykonania co najmniej 3 robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł jedna w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej w okresie ostatnich 5 lat.
- g) Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączna kwotę równa co najmniej 500 000 zł.
- 5. Wykluczenia z udziału w postępowaniu:
Z udziału w postepowaniu wykluczone są podmioty powiązane osobowo i kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania miedzy zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i prowadzeniem procedury wyboru Oferenta, a Oferentem, polegające w szczególności na:
- a) Uczestniczeniu w Spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- b) Posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
- c) Pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika
- d) Pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia opieki lub kurateli
- 6. Wykaz dokumentów:
- a) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.
- b) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu wymagań, o których mowa w pkt 4 a, b, c, d i e.
- c) Lista co najmniej 3 wykonanych prawidłowo robót budowlanych o wartości co najmniej 500 000 zł jedna.
- d) Oświadczenie o braku powiazań osobowych i kapitałowych Oferenta z Zamawiającym, osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Oferenta
- Kryteria oceny ofert
Podczas oceny formalnej zostaną odrzucone oferty
– nieczytelne
– nie złożone w wyznaczonym terminie.
– niekompletne: braki formalne, brak załączników, brak podpisu.
-nie spełniające warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków formalnych udziału w postępowaniu przez zastosowanie kryterium spełnia / nie spełnia tj. zgodnie z zasadą czy wymagane dokumenty zostały dostarczone do oferty i czy spełniają określone w zapytaniu ofertowym wymagania. Brak któregokolwiek z wymagany oświadczeń, dokumentów, załączników, załączenie ich w niewłaściwej formie lub niezgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym zapytaniu ofertowym będzie skutkowało wykluczeniem Oferenta z udziału w postępowaniu.
Rozpatrywane będą jedynie oferty spełniające ocenę formalną.
Ocena merytoryczna prowadzona będzie w oparciu o ustalone kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty:
- Cena 80% KC
- Okres gwarancji 20% KG
Ad1. Oferent podaje cenę zamówienia
Liczba punktów obliczana jest ze wzoru
( CENA NAJNIŻSZA / CENA ROZPATRYWANEJ OFERTY ) X 80= LICZBA PUNKTÓW KC
Ad1. Oferent podaje okres obowiązywania umowy gwarancyjnej
Liczba punktów obliczana jest ze wzoru
( GWARANCJA ROZPATRYWANEJ OFERTY / GWARANCJA NAJDŁUŻSZA ) X 20= LICZBA PUNKTÓW KG
Wartość uzyskanych punktów określona zostanie ze wzoru:
KC + KG = Wartość punktowa oferty
Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej tj. takiej która uzyska najwyższą liczbę punktów
- Termin realizacji zamówienia oraz związania ofertą
Przedmiot zamówienia należy zrealizować kompleksowo do dnia 30.04.2017
- Opis sposobu przygotowania oferty
- a) Ofertę musi być sporządzona w języku polskim i napisana czytelnie.
- b) Oferta powinna zawierać pełne dane identyfikacyjne oferenta
- c) Datę przygotowania i terminu ważności oferty.
- d) Dokumenty należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
- e) Ofertę podpisuje osoba uprawomocniona na podstawie stosownych dokumentów.
- f) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- g) Wartość oferty netto/brutto, wartość podatku VAT
- h) Warunki i okres gwarancji
- i) Dane osoby do kontaktu (imię, Nazwisko, nr. telefonu, adres e-mail)
- j) Pieczątkę firmową i podpis osoby upoważnionej do wystawienia oferty
- k) Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych zmienionych w stosunku do przyjętych w Projekcie Budowlanym i Specyfikacji Technicznej.
Brak jakichkolwiek z wyżej wymienionych elementów może skutkować odrzuceniem oferty.
- Termin i miejsce złożenia oferty
- a) Ofertę wraz z załącznikami można przesłać droga elektroniczną jako zeskanowane dokumenty na adres: biuro@hirsch-pol.com.pl lub złożyć w formie pisemnej w sekretariacie przy ul. Kruczej 30 w Myślęcinku. Oferta złożona w sekretariacie musi znajdować się w nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu z oznaczeniem: oferta konkursowa, „Budowa budynku laboratoryjno – badawczego”
- b) Termin złożenia ofert do 22.07.2016r do godz.14:00.
- c) Terminem złożenia oferty jest termin jej wpływu do siedziby Zamawiającego lub termin wpływu na adres poczty elektronicznej.
- d) Ocena ofert zostanie przeprowadzona w dniu 25.07.2016 w siedzibie Zamawiającego. Wyniki wyboru najkorzystniejszej oferty zostaną upublicznione na stronie Zamawiającego
- Informacje dodatkowe:
- a) Wybrany Wykonawca zostanie zawiadomiony o terminie i miejscu podpisania umowy.
- b) Wyznaczenie terminu podpisania umowy planuje się nie później niż 14 dni od dnia wybory oferty najkorzystniejszej.
- c) W przypadku złożenia oferty drogą elektroniczną i wyboru oferty jako najkorzystniejszej oferent zostanie poproszony o złożenie dokumentów w formie papierowej, co stanowi warunek zawarcia umowy z oferentem.
- d) Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć harmonogram realizacji zadania oraz uprawnienia kierownika robót.
- e) Niedopełnienie obowiązku podpisania umowy lub niedostarczenie wymaganych dokumentów do podpisania umowy w terminie zostanie uznane za uchylanie się od jej podpisania. W takim wypadku Zamawiający dokona wyboru innego Wykonawcy.
- f) Składający ofertę pozostaje nią związany do czasu zawarcia umowy, jednak nie dłużej niż 30 dni. Bieg terminu zaczyna się z upływem terminu składania ofert.
- g) W cenie oferty Oferent winien uwzględnić wszystkie zobowiązania i koszty niezbędne do poniesienia dla realizacji zadania
- h) Wszystkie rozliczenia dotyczące zamówienia będą dokonywane w PLN
- i) W toku badania i oceny oferty Zamawiający może żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert, w tym przedstawienia szczegółów kalkulacji cen oferty.
- j) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego zapytania. Jeżeli zmiany będą mogły mieć wpływ na treść składanych w postępowaniu ofert, Zamawiający przedłuży termin składania ofert.
- k) Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania uzasadnienia, a także do postępowania bez wyboru oferty.
- l) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
- m) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- n) Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego i nie zobowiązuje do zawarcia umowy ze strony Zamawiającego.
- o) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
- p) Zamawiający może odrzucić oferty których wartość uzna za rażąco niską
- q) Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania w przypadku, gdy z powodu okoliczności, których nie przewidział lub nie mógł przewidzieć, udzielenia zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego lub z innych przyczyn stało się niecelowe.
- r) Przystępując do niniejszego zapytania ofertowego, każdy Oferent wyraża zgodę na publiczne udzielenie informacji o jego udziale w postepowaniu ofertowym.
- Określenie warunków zmian umowy.
Zmiana warunków umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą w zakresie realizacji przedmiotu niniejszego zapytania ofertowego nie może dotyczyć jej istotnych postanowień wynikających z opisu przedmiotu zamówienia niniejszego zapytania ofertowego. Zmiany wynikać mogą jedynie z warunków wynikających z procesu realizacji o których Zamawiający ani oferent nie wiedzieli w momencie publikacji zapytania. Ewentualne zmiany wprowadzane będą jedynie w formie aneksów do podpisanej umowy.
Załącznik:
- Projekt budowlany (specyfikacji techniczna, projekt budowlany) w wersji elektronicznej do odbioru w sekretariacie firmy
- Wzór umowy.
- Formularz ofertowy
- Wzorem oświadczenia.
- Oświadczenie o braku powiązań między podmiotami
………………………………….
(pieczątka oferenta)
Załącznik nr 3
OFERTA
W odpowiedzi na zapytanie ofertowe z dnia ……… dotyczące budowy budynku laboratoryjno – badawczego
niniejszym składamy ofertę następującej treści:
Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z zakresem prac zamieszczonym w zapytaniu ofertowym oraz zgodnie z obowiązującymi normami, przepisami i zasadami współczesnej wiedzy technicznej, sztuki budowlanej za cenę:
netto ………………………………………………………. zł
obowiązujący podatek VAT ………….. % …………………. zł
cena brutto ………………………………………………… zł
(słownie ……………………………………………………………………………..……………..)
Oświadczamy, iż jesteśmy związani niniejszą ofertą przez 30 dni.
Na wykonane roboty, dostawy i usługi udzielamy ….. letniej gwarancji i rękojmi licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag.
Dane osoby do kontaktu: ……………………………………………….
Tel: ………………………………..
e-mail: …………………………….
Załączniki:
- Oświadczenie Wykonawcy
……………………………………………………
(data i podpis osoby upoważnionej)
Załącznik nr 4
Oświadczenie Wykonawcy
Oświadczam, że:
- a) Zapoznałem się z warunkami zapytania ofertowego, nie wnoszę do niego zastrzeżeń oraz uzyskałem informacje niezbędne do przygotowania oferty.
- b) Akceptuję proponowany przez Zamawiającego wzór umowy, który zobowiązuję się podpisać w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
- c) W cenie zostały wliczone wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.
- d) Wszystkie informacje zamieszczone w ofercie są poprawne.
Ponadto, oświadczam, że:
- a) W chwili rozpoczęcia prac będę dysponować min. 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia.
- b) W chwili rozpoczęcia prac będę dysponować min. 1 osobą posiadająca uprawnienia do wykonywania prac z zakresu instalacji elektrycznych odpowiednie do zakresu planowanych robót.
- c) Wszystkie osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
- d) Dysponuję zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
- e) Posiadam środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę równą wartości oferty.
……………………….
(data i podpis osoby upoważnionej)
Załącznik nr 5
OŚWIADCZENIE
o braku powiązań kapitałowych lub osobowych
Oświadczam, iż nie jestem / jestem powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.
Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania pomiędzy
Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu
Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z
przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą,
polegające w szczególności na:
- a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;
- c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
- d) pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
………………………… ………………………………….
miejscowość, data podpis osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy
Informacja o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
Protokół z wybrania najkorzystniejszej oferty